Proyecto Interdisciplinar 1º ESO Curso 2014-15
El proyecto interdisciplinar es una asignatura de 1º de ESO cuyo objetivo es mostrar la utilización práctica de las distintas competencias potenciadas a través de las diversas asignaturas: Inglés, Lengua Española, Lengua Gallega, Religión, Educación Física, Ciencias Sociales, Ciencias Naturales, Educación Plástica y visual...
En este curso, la asignatura está impartida en inglés, para que los alumnos mejoren su práctica del idioma más allá de las horas de la asignatura de inglés, en todo lo que hace referencia a la marcha de la clase: saludos, instrucciones generales... no así aquellas informaciones específicas, que se dieron en español durante las dos primeras clases.
Nuestro proyecto consiste en elaborar diversos artículos referentes a la provincia de Ourense en inglés, para publicarlos en la Wikipedia, y hacer así más visible a Ourense en la red. El inglés es mayoritario en internet (90 % de páginas), y los alumnos tendrán que acostumbrarse a utilizarlo para poder ser realmente efectivos en su conexión digital con el mundo (laboral, social, etc.) en el futuro.
Temporalización: todo el curso (no hay calificación en esta asignatura por evaluaciones, sino en junio con calificación global).
Lugar: en el aula de informática casi siempre, o en la biblioteca, búsqueda de información relevante en distintas fuentes, para la elaboración por parejas de los artículos previamente escogidos por los propios alumnos.
Pasos:
1. Explicación de la asignatura, y del proyecto en sí.
2. Formación de parejas (libremente, por los propios alumnos).
3. Selección de tema libre, con dos condiciones: algo relacionado con Orense (un personaje, monumento, pueblo, costumbre...), y que no tenga completo un artículo en la Wikipedia en inglés.
4. Búsqueda de información relevante a través de internet (escrita o audiovisual) o en la biblioteca. Anotación en la libreta, indicando siempre la fuente de la información (referencia bibliográfica).
5. Redacción en castellano o gallego del artículo (sencillo, breve).
6. Traducción al inglés, con ayuda de diccionarios (impresos o digitales), traductores de internet, los compañeros de la clase con más conocimientos del idioma, y el propio profesor.
7. Búsqueda o realización de fotografías para incluir en el artículo.
8. Escritura del artículo en el ordenador.
9. Publicación del artículo y las fotografías.
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Preparación dos artículos a través da búsqueda e selección da información,
e do traballo de campo cando sexa posible (fotografías, por exemplo).
Empregaremos en función dos contidos a desenrolar diferentes métodos, técnicas, estilos... sempre según o nivel de inglés do alumnado e o grao de dificultade do artículo.
A presentación global das tarefas facilitará ó alumno a identificación dos aspectos mais relevantes dos contidos que trate. Non obstante, a aprendizaxe analítica será gradualmente introducida.
En canto a forma de organizala clase, partiremos de que a ensinanza debe caracterizarse por ser progresivamente autónoma. A aprendizaxe dos contidos deberá ser significativa para asegurar a motivación e a comprensión necesarias na ensinanza, para promover e consolidar a memoria e os seus fenómenos de transferencia motriz. Partindo sempre dos coñecementos previos e das experiencias do alumno utilizaremos na medida do posible unha aprendizaxe por descubrimento a través da procura de información e da resolución de problemas.
En canto ou Plan de integración das TIC´s co que contribuiremos a alcanzar a competencia de Tratamento da información e competencia dixital seguiremos os seguintes puntos:
Teremos en conta o PLAN LECTOR para fomentar a lectura, a escritura e as habilidades informativas. Dende a nosa materia artellaremos dito plan concretizándoo nos seguintes puntos:
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En este curso, la asignatura está impartida en inglés, para que los alumnos mejoren su práctica del idioma más allá de las horas de la asignatura de inglés, en todo lo que hace referencia a la marcha de la clase: saludos, instrucciones generales... no así aquellas informaciones específicas, que se dieron en español durante las dos primeras clases.
Nuestro proyecto consiste en elaborar diversos artículos referentes a la provincia de Ourense en inglés, para publicarlos en la Wikipedia, y hacer así más visible a Ourense en la red. El inglés es mayoritario en internet (90 % de páginas), y los alumnos tendrán que acostumbrarse a utilizarlo para poder ser realmente efectivos en su conexión digital con el mundo (laboral, social, etc.) en el futuro.
Temporalización: todo el curso (no hay calificación en esta asignatura por evaluaciones, sino en junio con calificación global).
Lugar: en el aula de informática casi siempre, o en la biblioteca, búsqueda de información relevante en distintas fuentes, para la elaboración por parejas de los artículos previamente escogidos por los propios alumnos.
Pasos:
1. Explicación de la asignatura, y del proyecto en sí.
2. Formación de parejas (libremente, por los propios alumnos).
3. Selección de tema libre, con dos condiciones: algo relacionado con Orense (un personaje, monumento, pueblo, costumbre...), y que no tenga completo un artículo en la Wikipedia en inglés.
4. Búsqueda de información relevante a través de internet (escrita o audiovisual) o en la biblioteca. Anotación en la libreta, indicando siempre la fuente de la información (referencia bibliográfica).
5. Redacción en castellano o gallego del artículo (sencillo, breve).
6. Traducción al inglés, con ayuda de diccionarios (impresos o digitales), traductores de internet, los compañeros de la clase con más conocimientos del idioma, y el propio profesor.
7. Búsqueda o realización de fotografías para incluir en el artículo.
8. Escritura del artículo en el ordenador.
9. Publicación del artículo y las fotografías.
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OBXECTIVOS ESPECÍFICOS DO PROXECTO INTERDISCIPLINAR
O acceso a Internet é xa case total para a poboación nos países
industrializados, incluida España.
Pero en comparación, a presenza de Ourense na rede é limitado: por unha
banda por estar en idiomas minoritarios na rede (castelán, galego), e por outra
banda pola ausencia de contidos sobre Ourense en francés, alemán e inglés, as
tres linguas predominantes, sendo o inglés, cun 90 % de páxinas totais, o
idioma que reina e goberna na “aldea global”.
O proxecto
consiste en facer visible Ourense en Internet, a través de breves artículos
sobre algún aspecto interesante (cultural, xeográfico, deportivo, biográfico…)
da provincia, da súa cultura ou de algún personaxe relevante nacido na mesma,
xenerados directamente en inglés, ou traducidos do castelán e do galego ó
inglés.
-
Planificar a creación de
artículos en inglés sobre algún aspecto de Ourense (cultural, xeográfico,
arqueológico, etnográfico, biográfico de personalidades relevantes das artes,
da relixión, do deporte, etc.) para a súa publicación na Wikipedia, a Enciclopedia
máis utilizada en internet.
-
Buscar a información precisa
para realizar o proxecto.
-
Tratar a información, para
adecuar o contido ó formato propio dunha enciclopedia, e de Internet.
-
Búsqueda de fotografías sen
dereitos de autor, e realización de fotografías por nós mesmos, para ser
incluidas nos artículos.
-
Manexar bibliografía, aínda que
sexa de forma menor, para conseguir artículos cun mínimo de rigor científico.
-
Traducir ó inglés aqueles
contidos procedentes do galego ou do castelán.
-
Expoñer de forma escrita e en
soporte informático o traballo realizado.
-
Publicar os resultados na
Wikipedia.
-
Fomentar a colaboración e a
educación en valores.
OBXECTIVOS
ESPECÍFICOS DA LINGUA INGLESA
· Desenvolver
o interese dos alumnos pola aprendizaxe do inglés como segunda lingua.
·
Comprender
e utilizar expresións cotiás e frases moi básicas dirixidas á satisfacción de
necesidades de carácter concreto.
· Saber
presentarse e presentar aos demais.
·
Expor
e contestar preguntas sobre datos.
· Interactuar
de forma sinxela, sempre que a outra persoa fale amodo e con claridade e estea
disposta a axudarlle.
· Comprender
e utilizar sustantivos sinxelos, relacionados coa vida persoal e cotiá do
alumno.
·
Responder
a instrucións e peticións.
·
Participar
de forma progresiva, na conversación.
· Utilizar
os tempos verbais básicos.
·
Ler
compresivamente textos adecuados ao nivel e intereses dos alumnos.
·
Producir
textos escritos sinxelos, acordes coa idade e o nivel de expresión.
· Iniciar
aos alumnos no uso das novas tecnoloxías como ferramentas de aprendizaxe e
comunicación.
· Utilizar
as estruturas gramaticales propias do Ciclo.
· Utilizar
mecanismos para a traducción directa e inversa, así como aprender a manexar os
diccionarios e traductores automáticos como ferramentas de apoio á traducción.
1.
CONTIDOS , SECUENCIA E TEMPORALIZACIÓN
1ª AVALIACIÓN
-
Información
sobre o noso proxecto de traballo.
-
Acordar
aqueles artículos que van ser producidos ó longo do curso, segundo o nivel e
intereses dos alumnos, e de forma interdisciplinar con suxerencias doutras
materias (Relixión, Sociais, Lingua Galega, Lingua Castelá, Educación Física,
Ciencias Naturais, etc.).
-
Dividir ás
clases en parellas, despois de observar en varias sesións a interactuación
entre eles, segundo o seu nivel de inglés e os seus intereses, para asignar un
artículo a cada grupo.
-
Coñecementos
básicos do manexo do ordenador, do teclado (mecanografía), da información na
web, e da wikipedia.
2ª AVALIACIÓN
-
Consultas ós profesores das distintas materias relacionadas cos artículos.
-
Redación dos mesmos.
-
Traducción ó inglés. Manexo de traductores on-line.
3ª AVALIACIÓN
-
Correción dos artículos no aspecto
científico do contido, e no aspecto lingüístico, para conseguir unha correcta
redación en inglés.
-
Publicación dalgúns dos
traballos realizados (aqueles más salientables, e que máis fontes de
información manexen, e cun inglés máis traballado).
-
Avaliación do proxecto.
2.
METODOLOXÍA E MATERIAIS CURRICULARES
-
Búsqueda de información, na
Biblioteca, na Web, e noutras fontes necesarias (folletos, fontes persoais de
información, etc.).
-
Unha vez recollida a información,
empezar a tomar decisións cara á elaboración do traballo.
-
Aprender o manexo básico do
ordenador, e dos diccionarios e traductores.
-
Elaboración do proxecto, e dos
artículos multimedia, e a publicación dos seleccionados na Wikipedia (teñen que
cumplir os requisitos da propia Wikipedia para a súa publicación).
Empregaremos en función dos contidos a desenrolar diferentes métodos, técnicas, estilos... sempre según o nivel de inglés do alumnado e o grao de dificultade do artículo.
A presentación global das tarefas facilitará ó alumno a identificación dos aspectos mais relevantes dos contidos que trate. Non obstante, a aprendizaxe analítica será gradualmente introducida.
En canto a forma de organizala clase, partiremos de que a ensinanza debe caracterizarse por ser progresivamente autónoma. A aprendizaxe dos contidos deberá ser significativa para asegurar a motivación e a comprensión necesarias na ensinanza, para promover e consolidar a memoria e os seus fenómenos de transferencia motriz. Partindo sempre dos coñecementos previos e das experiencias do alumno utilizaremos na medida do posible unha aprendizaxe por descubrimento a través da procura de información e da resolución de problemas.
Desenvolveranse
estratexias que suplan as limitacións competitivas do alumno, traballando en
equipo, con axuda de libros de consulta e do propio libro de inglés do curso,
(para seleccionar vocabulario á empregar, ou temas a tratar, copiando modelos,
esquemas, etc.)
Utilización de rutinas nas clases: saúdos, chamadas de
atención, orde, vida escolar.
Utilización do vocabulario común de informática, e do
específico do tema a tratar, pero de nivel básico.
3.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN RELACIONADOS COAS COMPETENCIAS
BÁSICAS.
Os criterios de avaliación terán como referente a consecución das
competencias básicas, facendo fincapé en :
·
Competencia en comunicación lingüística:
-
Expresar oralmente e por
escrito os contidos do proxecto.
-
Entender e expresar
correctamente a información obtida.
·
Competencia matemática:
-
Realizar os cálculos correctos, empregando as fórmulas
axeitadas (xeometría)
-
Correcta lectura dos mapas, e da información numérica
(datas, temperatura e alturas en xeografía, etc.)
-
Interpretar información.
-
Xustificar resultados.
-
Razoar matematicamente.
-
Interpretar información gráfica.
·
Competencia dixital e do tratamento da información:
-
Buscar información en distintos soportes.
-
Utilizar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC) para
a aprendizaxe e a comunicación.
-
Seleccionar a información axeitada para a realización do proxecto.
-
Realizar o proxecto directamente a través do ordenador, en internet.
·
Competencia aprender a aprender:
-
Coñecer técnicas de estudo e de traballo
-
Estar motivado para emprender novas aprendizaxes.
-
Facerse preguntas que xeren novas aprendizaxes.
-
Ser consciente do que se sabe e do que non se sabe.
-
Ser consciente de como se aprende.
·
Autonomía e iniciativa persoal
-
Buscar solucións con creatividade.
-
Detectar necesidades e aplicalas na resolución do proxecto.
-
Organizar a información facilitada nos textos.
-
Revisar o traballo realizado.
·
Competencia espiritual:
-
Confianza nun mesmo e na propia capacidade
para enfrontarse con éxito a situacións
complexas.
-
Favorecer o traballo en equipo que axude a
aceptar os distintos puntos de vista dos demáis.
Competencia
cultural e artística:
-
Valorar a riqueza artística e cultural da
provincia de Ourense, detallando a valía dalgunha peza concreta (edificio,
patrimonio cultural, etc.).
-
Aprender a respectar a
riqueza e o patrimonio da nosa Comunidade, colaborando na súa conservación a
través da visibilidade da mesma na web por medio dos artículos e fotografías
adicionais.
Plan Lector e Plan TIC
En canto ou Plan de integración das TIC´s co que contribuiremos a alcanzar a competencia de Tratamento da información e competencia dixital seguiremos os seguintes puntos:
·
Empregaremos continuamente a sala de computadores,
visitaremos páxinas relacionadas coa materia.
·
Para a
elaboración dos artigos, practicarán continuamente a busca de información na
rede.
·
En varios dos temas ou final dos apuntes facilitaranse
direccións de Internet de páxinas relacionadas cos temas dados.
·
O propio traballo é para ser presentado e publicado
na web.
Teremos en conta o PLAN LECTOR para fomentar a lectura, a escritura e as habilidades informativas. Dende a nosa materia artellaremos dito plan concretizándoo nos seguintes puntos:
·
Lectura de libros, revistas ou artigos para
realización de traballos ó longo do curso.
·
Lectura dos apuntes ou fotocopias que poden ser
suministrados para facilitar o labor de busca de información, ou de modelos a seguir.
·
Información sobre libros referentes a materia que se
poden atopar nas bibliotecas.
4.
PROCEDEMENTOS,
INSTRUMENTOS E CRITERIOS DE AVALIACIÓN
Avaliación
de cada alumno:
-
Proceso
de busca da información (seguimento diario na aula).
-
Expresión
escrita (nos textos producidos antes de pasalos ao ordenador).
-
Presentación
(tendo en conta a limpeza e a estética do traballo presentado).
Avaliación
do grupo de alumnos:
-
Coordinación
entre os membros de cada grupo de traballo no reparto das tarefas e asignación
das funcións.
-
Motivación
(observando a actitude no desenvolvemento da actividade e no interese e
entusiasmo por conseguir bos resultados).
Avaliación
do proxecto:
-
Coordinación
entre as persoas implicadas.
-
Resultados
obtidos.
ANEXO
I:
Modelos
de comunicación básica na aula: Instrucións para traballar en grupo ou
individualmente.
Classroom Language: Classroom management
|
||
Here are some common situations in which classroom
management is needed:
|
||
ñ Make groups of four.
ñ Move your desks into groups of four people.
ñ Turn your desks around.
ñ Make a horseshoe shape with your desks.
ñ Make a circle with your desks.
ñ Make a line of desks facing each other.
ñ Make groups of four desks facing each other.
ñ Sit back to back.
|
||
ñ Work together with your friend
ñ Find a partner
ñ Work in pairs/threes/fours/fives.
ñ Work in groups of two/three/four.
ñ I want you to form groups.
ñ Form groups of three
ñ Here are some tasks for you to work on in
groups of four.
|
ñ There are too many in this group.
ñ Can you join the other group?
ñ Only three people in each group.
ñ I asked for four people to a group.
|
|
ñ Everybody work individually
ñ Work by yourselves.
ñ Work independently.
ñ Ask your neighbor for help.
ñ Work on the task together.
|
ñ Ask other people in the group
ñ Ask others in the class.
ñ Interview someone else.
ñ Ask everyone in the class.
ñ Stand up and find another partner.
|
|
ñ Have you finished?
ñ Do the next activity.
ñ Move on to the next activity.
|
ANEXO
II:
Modelos
de comunicación básica na aula: Valoración do traballo e correción de erros.
Classroom Language: Error correction
|
||||||
Here are some phrases that can be used when giving
feedback to students:
|
||||||
ñ Very good
ñ That's very good
ñ Well done
ñ Very fine
ñ That's nice
ñ I like that
ñ Marvellous
|
ñ You did a great job.
ñ Magnificent
ñ Terrific
ñ Wow!
ñ Jolly good
ñ Great stuff
ñ Fantastic
|
|||||
ñ It depends
ñ It might be, I suppose
ñ In a way, perhaps
ñ Sort of , yes.
ñ That's more like it
ñ That's much better
ñ That's a lot better
ñ You've improved a lot
|
ñ Not really
ñ Unfortunately not
ñ I'm afraid that's not quite right
ñ You can't say that, I'm afraid
ñ you can't use that word here
ñ Good try, but not quite right
ñ Have another try
ñ Not quite right. Try again.
ñ Not exactly
|
|||||
ñ There's nothing wrong with your answer.
ñ What you said was perfectly all right.
ñ You didn't make a single mistake.
ñ That's exactly the point.
ñ That's just what I was looking for.
|
ñ Don't worry about your pronunciation.
ñ Don't worry about your spelling.
ñ Don't worry, it'll improve
ñ Maybe this will help you
ñ Do you want a clue (hint)?
|
|||||
ñ You have good pronunciation.
ñ Your pronunciation is very good.
ñ You are communicating well.
ñ You speak very fluently.
ñ You have made a lot of progress.
|
ñYou still have some trouble with pronuncation.
ñYou need more practice with these words.
ñYou'll have to spend some time practising this.
ñYou're getting better at it all the time.
ñYou've improved no end.
|
|||||
Anexo
III: Comezar a clase.
Classroom Language: The
beginning of the lesson
1. Good morning
ñ Good morning, everybody.
ñ Good afternoon, everybody.
ñ Hello, everyone.
ñ
Hello there, James.
2. How are you?
ñ How are you today, 미경?
ñ How are you getting on?
ñ How's life?
ñ How are things with you, 은주?
ñ Are you feeling better today, Bill?
3. Introductions
ñ My name is Mr/Mrs/Ms Kim. I'm your new English teacher.
ñ I'll be teaching you English this year.
ñ I've got five lessons with you each week.
4. Time to begin
ñ Let's begin our lesson now.
ñ Is everybody ready to start?
ñ I hope you are all ready for your English lesson.
ñ I think we can start now.
ñ Now we can get down to work.
5. Waiting to start
ñ I'm waiting for you to be quiet.
ñ We won't start until everyone is quiet.
ñ Stop talking and be quiet.
ñ Settle down now so we can start.
6. Put your things away
ñ Close your books.
ñ Put your books away.
ñ Pack your things away.
Anexo
IV: Terminar a clase.
Classroom Language: The end of
the lesson
1. Time to stop
ñ It's almost time to stop.
ñ I'm afraid it's time to finish now.
ñ We'll have to stop here.
ñ There's the bell. It's time to stop.
ñ
That's all for today. You can go now.
2. Not time to stop.
ñ The bell hasn't gone yet.
ñ There are still two minutes to go.
ñ We still have a couple ofminutes left.
ñ The lesson doesn't finish till five past.
ñ Your watch must be fast.
ñ We seem to have finished early.
ñ We have an extra five minutes.
ñ Sit quietly until the bell goes.
3. Wait a minute
ñ Hang on a moment.
ñ Just hold on a moment.
ñ Stay where you are for a moment.
ñ Just a moment, please.
ñ One more thing before you go.
ñ Back to your places.
4. Next time
ñ We'll do the rest of this chapter next time.
ñ We'll finish this exercise next lesson.
ñ We've run out of time, so we'll continue next lesson.
ñ We'll continue this chapter next Monday.
5. Homework
ñ This is your homework for tonight.
ñ Do exercise 10 on page 23 for your homework.
ñ Prepare the next chapter for Monday.
ñ There is no homework tonight.
ñ Remember your homework.
ñ Take a worksheet as you leave.
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